Rulla på utan att komma någonstans

Så kändes det att spinna ikväll. Jag ville ut och springa, röra på hela kroppen, se omgivningarna skifta i den ljumma vårkvällen. Först vid de 2 sista låtarna kunde jag motivera mig att ta i så att jag fick kämpa och då med mitt gamla mantra i huvudet "Om du ger upp nu, hur ska du då klara av att fortsätta springa på Göteborgsvarvet när du har 17 km i benen men ändå 4 km kvar till mål, kom igen nu, bit ihop" - det funkar nästan alltid

Men ett halvinspirerat spinningpass är iaf mycket mycket bättre än att sitta en timma i soffan. Människan är gjord för att röra på sig. Min största fiende mot detta är "latheten" men den vann inte dagens kamp :)


Full fart (här springer jag dock inte... men det kan vara härligt att svischa fram i bil också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0