Nytt rekord på 5 km!!!

Så nöjd! Och då ingick uppvärmningen då jag startade lugnt :)



Tiden: 25:56 min
Tempo: 5:11 min/km
Puls: 173 slag/min

Den här veckan har jag inte tränat en minut. Och så belönar min kropp mig med att vara snabbare än vanligt :)

Anledningar till att jag har fått mer tempo i kroppen borde vara att jag kommit upp för ett trappsteg efter att ha stått stilla ett bra tag. Jag har även sprungit intervaller någon gång/vecka på sistone och åt väldigt mycket igår :)
MEN den största och viktigaste anledningen är (enligt vad jag tror) att jag har utvecklat löptekniken. Jag springer längre fram på foten. Jag "lutar" mig lätt framåt samtidigt som jag är rak i kroppen. Då går det snabbare för samma ansträngning. Jag landar inte längre på hälen med benen framför mig och bromsar upp fart och låter en stöt gå igenom hela benet. Jag springer bara med tejp för knät ca hälften av gångerna och jag känner ingenting!

Och innan jag läste Coltings böcker och insåg att jag hade energi i kroppen även om jag inte ätit 3 timmar tidigare så hade jag inte sprungit alls. Då hade jag tänkt att jag behövde äta och sedan vänta 3 timmar. Och idag ville jag dricka vin, så då hade det blivit soffan för hela slanten. Men efter att jag fastat ett dygn och märkt att det inte var ett dugg farligt och att kroppen är pigg ändå och orkar så brydde jag inte om att det var 5 timmar sedan jag åt frukost. Jag hade uppenbarligen fullt med energi ändå :)

När jag kom hem belönade jag mig med den här underbara tallriken. (tack baby för att du skalade räkorna :) )


Nu är det lördagsmys för hela slanten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0