40 min löp= check

Den uppmärksamme såg på klockan i förra inlägget att jag kom 6,5 km på mina 40 min. Vilket ger ett snittempo på 6,13 min/km vilket är ganska normalt för mig.

Men detta passet höll jag inte den hastigheten någon gång tror jag. Jag började i knappt 6 min/km-tempo och det kändes bra tills den fuktiga luften och motvinden satte stopp för min framfart genom att snörpa till mina lungor.

Jag måste lära mig att ha med mig min bricanyl (astamedicin) när jag springer, men eftersom jag så "sällan" känner av det så är det så lätt att skita i det.

Men idag var jag duktig, så fort jag kände av luftvägarna så saktade jag ner, ORDENTLIGT. Joggade i 7- 7,30 min/km-tempo i ett par km men det ville inte riktigt släppa. När jag vände hemåt och fick medvind i ryggen så gick benen av sig själva and andningen lättade och jag kunde öka tempot igen, succesivt snabbare och snabbare men de sista 500 metrarna i under 5 min/km-tempo.

Medvind är löparens bästa vän, bara lyft på benen så kommer farten gratis. Perfekt tillfälle för att tänka på tekniken och hållningen.

Så avslutningen kändes bra och jag behövde inte avbryta rundan!

OCH min medelpulsen var bara 159! Superbra. Såklart beror det på de långsamma km:rarna men det är ändå positivt att jag kan jogga i lungt tempo på riktigt låg puls!

Fina löparlockar, nästan synd att duscha :)

Nu är det städning som gäller (tråååkigt) innan fredagsmyset och På spåret tar vid :)

Kommentarer
Postat av: Elgström

Helt klart godkänt att jogga i 7- 7,30 km/min-tempo :)

2011-02-05 @ 10:54:36
Postat av: Sara

Haha... ja, jag saktade ner lite till 7 km/min = 420 km/h... svischade förbi några Ferarris och gäspade :)



(Detta är nu ändrat i texten)

2011-02-05 @ 11:54:43
URL: http://runsararun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0