Träningsschema: Första veckan, första passet.

"Jag misslyckas innan jag ens börjat" - så kände jag lite igår när jag skjöt upp starten av tränings-schemat. Men idag blev det av! Det gick inte perfekt men det blev avverkat

Dagens pass skulle se ut på följade vis: 15 - 2 - 20 - 2 - 15 (Fetstilt= gå)

Lite reflektioner:

- Det kan vara bra att trycka på start när man springer med en GPS-klocka, Jag tittade på klockan flera gånger innan jag märkte att tiden och distansen inte rörde sig från 0. Efter ca en km kom mätningen igång.

- Bara för att det har varit plusgrader i några dagar betyder inte det att det inte är halt längre, tvärt om på många ställen. Bitvis fick jag springa som Kalle Anka och fötterna bara flög ut åt sidorna och ibland bakåt som på ett löpband utomhus.

- Att gå emellanåt kan vara positivt för motivationen att snabba på stegen lite men jag gillar inte att tappa rytmen.

Jag kände mig faktiskt inte så nöjd efter passet, det gick inte så fort och det var halt, musklerna i vaden drog ihop sig och jag kände mig lite seg....

... men så kom jag hem och insåg att jag faktiskt har sprungit nästan 9 km och att stegen kändes som starkast sista 500 metrarna. Nu kör vi! Nu är det på riktigt, jag fixar detta!

Crazyeyes... haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0