Klasslärare eller specialpedagog?


I vanliga fall jobbar jag nu med enskilda elever, små grupper (max 3) eller som resurs i klass. Idag hade jag en stor grupp med elever själv, och inser att jag faktiskt saknar att ha klass.
Det är en speciell känsla att fundera, planera, få med alla och arbeta med dynamiken. Man vet aldrig vad som händer :)
Samtidigt som det är en enorm lyx att kunna ge en elev all fokus och verkligen kunna individanpassa. Man har TID med "sina" elever.

Det blir spännande att se åt vilket håll jag kommer utveckla min vilja och var jag hamnar när jag får fast! (när det nu kan bli, så som Nybro kommun sparar in på skolan varje år). Kan tänka mig att plugga vidare (helst på lärarlyftet). Det är kul att plugga, när man tänker på det såhär med distans i alla fall... hehe

Så jag jobbar på och trivs med min vardag och vad jag har :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0