Längsta träningsrundan hittills igen!

SÅ JÄVLA NÖJD.
Idag har jag genomfört livets längsta träningspass, den här gången slog jag inte förra resultatet med 200 meter utan med 2000 meter!!!

Idag sprang jag 12,7 km! :D

Det började med att jag efter jobbet fastnade i soffan som vanligt, efter att jag tagit dagens nu för tiden vanliga eftermiddags-nap så tog jag mig i kragen och gav mig ut. Minst 5 km sa jag till mig själv. Och så gav jag mig ut.


De första km var ganska sega och underlaget var is med lite snö över men när jag närmade mig 5 km så kände jag att benen var pigga och tänkte att det var synd att springa hem nu. Jag har den fördelen att bo mitt i stan och kan springa "runt" stan och egentligen aldrig ha mer än 2 km hem fågelvägen, ofta bara 1 km, så det är lätt att fortsätta en bit till.

När jag kommit 7 km så kändes det fortfarande bra och jag kände inte för att vända hemåt, började fundera på 10 km (och 10,7, förra rekordet)

Passerade milen och benen bara gick, musiken pumpade och jag kände mig stark. Fortsatte en extra sväng. Vid 11, 5 km började det ta emot men nu skulle jag ju bara hem. Slutade på 12,7 km :)



Det här är typiskt hur jag funkar, jag går väldigt mycket på impuls-inspiration:)

Distans: 12,70 km
Tid: 1.18.52
Medeltempo: 6,10 min/km
Medelpuls: 167 slag/min


Idag gjorde jag inte heller samma misstag som efter förra långpasset i år.
Den här gången drack jag mycket direkt.
Den här gången åt jag en banan direkt. Och nötter och russin senare innan jag åkte och handlade.

Den här gången hoppade jag snabbt in i duschen.
Sitter mätt efter kvällens middag med ett glas rött i handen (inte just nu då eftersom jag skriver... )

Jag mår bra!

Kommentarer
Postat av: Caroline Steinwig

Hej Sara!



Jag har läst din blogg ett tag nu och jag måste säga att jag tokgillar den!:) Du har så himla härlig blandning av träningsinspiration, recept och bara vad som händer i ditt liv!

Jag provade thailaxen häromdagen och det var verkligen smaskens!

Jag sprang själv en halvmara förra året (Broloppet Kph-Malmö) men ska inte springa Göteborgsvarvet (dock ska min sambo det). Men efter att ha läst om dina träningsambitioner så kanske jag ändå ska anmäla mig till en halvmara i år också!!!



En annan sak som jag har undrat över är din träningsklocka. Den verkar ju jättebra! Jag har kollat lite på nätet och den finns en Garmin som heter Forerunner 205 (din heter ju 305), vet du möjligtvis vad som är skillnaden? De skiljer ganska mycket i pris så jag antar att det är någon slags skillnad!



Hoppas att allt är bra med dig annars! Jag hade tänkt höra av mig när jag var hos pappa i julas men det var så himla lite tid. Kanske kan vi ses nån annan gång när jag är där?



Ha en bra söndag!

kram Caroline

2011-01-30 @ 12:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0