Löpband

Det är tur att de finns ändå... inomhus i alla väder :)

Det blev 4 km i 10 km/h (6 min/km). Tiden gick långsamt men med "How I met your mother" på TV:n framför så går allt lättare. Benen, främst innanlåren var ömma och stela av träningsvärken men värmdes ganska snart upp och nu efteråt känns de pigga.

När jag har sprungit med GPS-klockan har jag upptäckt att min hastighet går väldigt mycket upp och ner när jag springer ute, den kan variera mellan 5-7,5 min/km på en runda där jag snittar 6 min/km. Det kan vara en anledning till att löpbandet känns värre... konstant samma hastighet.

Nu blir det mys med Tacos och Filip och Fredriks årskrönika.


Tacos hos oss: Köttfärs, grönsakar, fetaost, mild tacosås och hemmagjord guacamole

Kvällens snacks blir fetaostfyllda oliver :)

Kommentarer
Postat av: mira

Vill bara säga hej och att jag nu hittat till din blogg. Bra att du länkar på facebook.

Jag lovar att stå å heja på dig när du springer i Göteborg. Din egna lilla hejaklack, det är jag det;) Kram

2011-01-06 @ 00:00:39
Postat av: frida

Jag hatar löpband!!!

Seriöst vad är det för fel??



Jag kan springa 7 km ute i 6 min tempo men på löpbandet är jag seriöst helt väck efter 3 km. Jag tvingade mig att springa 5 km på löpbandet igår och då vill jag säga att dom två sista var bara på ren vilja. Alltså helt och hålletb på ren vilja. Whats the fucking problem?

Ok man kommer inte framåt men så mycket jobbigare kan det ju inte vara. Psykiskt jobbigare kanske men min kropp säger ifrån och jag fick frossa och gick upp i vikt... ;) igen! hahaha



Puss

2011-01-06 @ 10:18:45
URL: http://elgensmotivationochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0