Träningsfri dag

Idag behöver kroppen vila. Som jag nämnt tidigare så har decembers träning (egentligen större delen av hösten) varit på en ganska beskedlig nivå. Så löppass på 7,5 km följt av gympass dagen efter har tagit ut sin rätt.

Igår var träningsvärken inte så farlig men idag har jag gått som en tant hela eftermiddagen och kvällen. Och tanten blir allt äldre ju senare det blir... väntar mig kulmen i morgon :) Jag får se om kroppen känns pigg nog för ett löppass i morgon. Det får den nog göra... kan bli ett lite kortare återhämtningspass (eller vad de erfarna brukar kalla det).




Det känns som att det är nödvändigt att komma igång ordentligt den här veckan medan jag är ledig (jobbar bara fredag) för när jobbet kommer igång hittar jag lätt så många fler ursäkter parkera min rumpa i soffan och stanna där.

1. Jag har haft en tuff dag och är helt slut så jag förtjänar att vila...
Håller inte! Jag vet att jag får mer energi av att träna än av att slappa.

2. Det är för sent/mörkt/kallt ute.
Kan vara ett problem med trygghet i större städer men i Nybro känner jag mig trygg så mörker spelar ingen roll. Och det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder så kyla är inte heller en ursäkt. Och det kan vara härligt att träna sent på kvällen.

Grundgrejen med mig är att jag har så svårt att få tummen ur. När jag tillslut ger mig iväg och tränar kommer motivationen och jag tycker att det är roligt att kämpa nästan jämt. Jag vet ju det!

Och sen börjar samma visa om igen när jag ska in i duschen efter träningen... är så skönt att äta, ringa ett samtal, kolla på ett TV-program innan jag hoppar in i duschen och när jag väl är där vill jag inte gå ut från det varma sköna vattnet.... haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0