Veckans mat

Jag har inte fått så mycket feedback från er som har läst bloggen men idag när jag pratade med en kompis fick jag en kommentar om att det var bra för middagsfantasin att jag delade med mig av veckans maträtter. Så här kommer nästa veckas middagar.

Lime och honungslax med pasta och zuccini
Quornbitar i tomatsås med pasta och sallad
Kycklingfilé med feta och grönsaker i ugn
Skinkpasta med zuccini
Tacos (förmodligen fredag)

Skriv gärna ett inlägg om du vill ha något recept.

Jag kan även dela med mig av tipset att klippa ut goda recept som du stöter på i tidningar eller får från kompisar och klistra in dem i en bok. Såhär ser vår bok ut:



En typisk sida kan se ut så här:


När fantasin tryter så är det bara att bläddra bland favoriterna. Som en egen ful kokbok. Mycket praktiskt. Hatar lösa lappar och en pärm med plastfickor blir inte lika översiktlig.


PS: Skriv gärna vad ni vill höra mer/mindre om eller vad som är intressant :) (Jag blir glad om jag får 1 kommentar)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag får skriva av några av dina recept så kan jag prova något nytt i veckan :)

2011-01-16 @ 21:57:35
Postat av: Storasyster

Jag läser gärna om vad ni äter, även om det kan göra mig avis, då jag inser vilken svenne-svensson-småbarnsfamilj-tråk mat vi har på bordet! Men kanske jag kan hitta något som skulle gå hem bland minA barn!! :-)

Fint "huvud".

Ses imon!

Puss

2011-01-17 @ 20:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0