Barfotalöpning

Det finns fullt av barfotaskorpå marknaden just nu. Jag funderar på allvar på att köpa ett par men hittade det här klippet. Varför springa i barfotaskor när man kan springa barfota? Jag följde Szalkais upplägg förutom att jag gick mellan intervallerna för att intervall-ovana jag inte orkade jogga :)

Så jag sprang till Åkrahälls fotbollsplan, sprang 10 intervaller barfota på gräs, drog på skorna igen och sprang hem.

Kritiken mot moderna löparskor är att man hamnar för mycket på hälen vilket inte är naturligt. Jag landar väldigt mycket på hälen i mina Kayanos och idag var det superskönt att springa barfota i gräset. Jag kände mig lite som en barn :) Men jag kände också hur steget förändrades och jag hamnade längre fram på foten och det var härligt att kuta i gräset.



2 exempel på hur jag landar långt bak på hälen i vanliga fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0