Club 27

Ägnar morgonen åt att titta på youtube-klipp på TV:n med musik från den oerhört begåvade Amy Winehouse. Hon blev bara 27 år. Jag är 26 år. Helt sjukt, jag är ju i början av mitt liv med så mycket framför mig. Hon blev bara 27. Det är tragiskt hur rockstjärnelivsstilen får ta livet från så många så unga begåvade människor.



Marcus har t-shirts i en serie som hedrar club 27.




(Jim Morrisson, Robert Johnson och Curt Cobain)

Från Wikipedia:

De musiker som traditionellt förknippas med 27 Club är:

  • Jim Morrison, rocksångare i The Doors, (1943–1971). Hans dödsorsak är fortfarande inte helt klarlagd. Han hittades död i ett badkar i Paris, omgiven av sitt eget blod och spyor. En del tror han dog av en överdos heroin, år av drickande och en del tror han blev mördad.
  • Kurt Cobain, gitarrist och sångare i Nirvana, (1967–1994). Sköt sig själv i huvudet med ett hagelgevär. Han hade också en stor mängd heroin i blodet när läkarna undersökte hans lik.
  • Robert Johnson, bluesmusiker, (1911–1938). Dödsorsaken är inte fastställd.

Och nu få de fint sällskap av Amy Winehouse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0