Arg tant

Jag är i vanliga fall ganska lugn och trevlig mot min omvärld. I trafiken har jag ganska stor förståelse. Visst kan jag sitta och svära över någon som kör som en idiot men det ska krävas mycket innan jag tutar eller visar vad jag tycker på annat sätt. Men när jag springar förvandlas jag till någon annan. Idag hytte jag med näven åt en bil. Smaka på den; hytte med näven :)

Jag retar mig på alla bilar som inte stannar vid övergångsställen.
En gång när detta hände pekade jag demostrativt med båda händerna på övergångstället varpå bilarna tvärbromade.

Jag retar mig på alla bilar som bara svänger ut precis framför näsan.
Detta hände idag. Det var då jag hytte! Hade jag inte stannat till hade jag blivit påkörd! Men att jag var skymd av en skåpbil, sprang intervall och därmed snabbt och att det var en väg där det sällan kommer någon alls spelade tydligen ingen roll...

Nybro är inte så stort, jag måste sluta med det här. Annars kommer jag att bli igenkänd som "Den där arga löparen".... haha

(När jag skiver det här och tänker efter så kanske jag inte alltid är så lugn annars....)



Gumman på bilden är inte den som har skrivit brevet (Bullen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0