Det säkra före det osäkra

Var ute och sprang idag. Målet var 5 lugna km och pigga ben. Men benen kändes konstiga... kan vara för att jag kände efter vid varje steg. Efter knappt 2,5 km började det dock kännas lite extra i knäna. Jag var kanske överdrivet försiktig men jag vill inte riskera något och hamna på ruta ett igen så det fick bli en promenad hem istället. Surt. Jag stretchar nästan varje och och smörjer med voltaren. Nu vill jag kunna springa! Jag vill ju mosa min tid från förra året och om det fortsätter såhär kankse jag inte ens kan ta mig runt.... vill inte ens tänka den tanken. Så tråkigt.

Solen gjorde det dock lättare. En rask promenad på årets första vårdag i strålande solsken var inte helt fel.

Nu blir det spinning för fulla muggar hela veckan innan träningshelgen i Götet nästa helg. Håll tummarna för att knäna är pigga då!

I kväll blir det bio och äta ute i Kalmar. Efter gårdagens "pizza" är vi inte så sugna på att laga något :)


Från hotellrummet förra helgen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

klart att du kommer kunna ta dig runt och krossa din gamla tid! bara hälfen av tiden sen jan har gått och du har redan tränat en hel del. även att du vilar från löpningen ett tag så kommer du inte tappa så mycket. du tränar ju dessutom annat!

tror på dig! 8och ditt knä)

gå till löp & sko på fredag!

2011-03-20 @ 17:45:34
URL: http://elgensmotivationochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0