Elgens running club <3

Jag har haft en mycket bra helg!

Efter jobbet satte jag och baby oss i bilen och tuffade över till andra kusten. Väl framme lämnade jag av honom i Majorna och körde över stan till Redbergsplatsen. Fredagskvällen spenderades med Frida och god hemlagad mat och ETT glas vin och därefter däckande i soffan. OBS! Micra inte honung - den exploderar, även om förpackningen är öppen det bara är lite kvar i botten!



Lördagen var solig och skön. Frida och jag började dagen med att ta en sväng in till stan. Jag analyserade mitt löpsteg hos "löp och sko" och fick svaret att jag pronerar ganska normalt, lite mer med höger fot än med vänster och fick även svaret att de skor som jag impulsköpte på mellandagsrean för 1500 kr var perfekta för mig. Ibland ska man ha flyt... (ibland?)

Efter en snabblunch så var det dags att åka hem och klä om för att ge sig ut på första gemensamma träningspasset med klubben. (Träningshelgen tjuvstartade på fredagskvällen men då var det bra 2 som kunde vara med).

Elgens running club startade på skoj när jag och Frida skulle springa Midnattsloppet och sen har vänner och vännerns vänner hakat på så nu är vi 9 goa brudar som gillar att springa. Åtta var med i helgen... helt underbart!

Vi hade planerat för intervaller men många var mer upplagda för ett lugnt långpass så det fick bli lite varierat. Alla tog sig runt 8:an i olika takt och några lite fram och tillbaka. Vacker omgivning, vackert väder och trevligt snack.

Jag kunde nästan springa 8 km utan att få för ont. Framsteg. Men det kändes surt att ha tappat "löpsteg" och lite kondition. I fortsättningen ska jag springa en gång/vecka och spinna 2 ggr/veckan.

Sen åkte vi hem, slappade och svidade om innan vi tog vagnen till Bitter i Linné. Vi var där 19-24 och hade riktigt trevligt. Vi måste vara världens bästa running club :)

Erika och Elgen herself

Magda och jag (sjukt god mat)


Efterrätten chokladfondue!

Nu saknar vi bara snygga klubbtröjor till Varvet

Jag var dålig på att ta kort :( och fick inte med alla

På söndagen blev det ingen löpning för min del. Knät kändes ömt och en förkylning var på väg. Det var ett bra beslut att inte springa eftersom förkylningen har knockat mig helt idag.

Men söndagen var trevlig ändå med frukost hos en vän och lite häng i Majorna där jag hämtade upp baby innan vi tuffade hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0