Göteborgsvarvet 2011 - varvet

Här kommer först lite till som tillhör uppladdningen egentligen....

Jag hade svårt för att bestämma mig för ett defenitivt mål så på spårvagnen till starten kom jag och Frida fram till att jag skulle slå hennes tid från förra året (ca 2,11,40) för hennes skull...
(Om hon hade sprungit i år hade hon fixat en bra bit under 2 timmar, förra året hade hon knappt tränat och i år har hon sprungit en halvmara på 2 timmar på träning)


Försökte se målinriktad ut strax innan start


Gick inte så bra... tappade balansen


....och övergick till mitt rätta jag

I vätskebältet hade jag två flaskor med energidryck, en med vatten och en "superenergi" och ipoden (musiken gör att jag inte hör hur mycket jag andas). I rumpfickan hade jag astmasprayet. Fullpackad med andra ord.

Och så gick starten...

0-5 km
I början kändes allt lätt och härligt. Blev påhejad två gånger av Frida, Marie, Anika och Linda och sen efter ytterligare en bit av Mira. Lite trängsel och varvets värsta uppförsbacke flöt förbi.

Tid: 29:04
Tempo: 05:49 min/km

5-10 km
Andra femman flöt på fint. Jag ville ha marginal för att jag räknade med att tappa framöver. Fötterna flöt på och jag njöt av folkfesten (även om det är mycket lugnare på Hisingen).

Tid: 57:47
Tempo: 05:45 min/km

10-15 km
Det var väldigt skönt att vara halvvägs men nu började det kännas i benen. Jag hade läst om en kille som skulle springa hela varvet och jonglera samtidigt och tänkt att det skulle vara kul att se honom... och nu fick jag ligga bakom honom i ca 2 km innan jag sprang förbi honom. Det förgyllde mitt varv kan jag säga :) Han tappade bara bollarna en gång vad jag såg :)

När det började bli jobbigt tog jag "superenergin" och det kändes som om jag fick extra energi ända ut i tårna :)

Jag hade bestämt sedan tidigare att jag fick gå upp för bron mot Nordstan och det gjorde jag. Jag sparade kraft och gick nästan lika snabbt som de som joggade långsamt. På vägen ner släppte jag efter och kom in i lunken igen.

Tid: 01:29:06
Tempo: 6,16 min/km

15-20 km
Helveteskilometrarna. Efter bron började det bli jobbigt. Benen tog stopp och jag fick ett tryck över bröstet. Saktade ner ordentligt och tog astmaspray. Vägen upp för avenyn gick lååångsamt. Hamnade bredvid en lika långsam gubbe som sprang i speedos och linne. Vi sprang nog bredvid varandra i en km... undrar om Marathonphoto fick med oss på kort:)

Fick använda mycket viljestyrka för att fortsätta och försökte proppa mig full av positiva tankar om hur duktig jag och hur lite det var kvar.

Tid: 02:04:21
Tempo: 7,03 min/km

21-21,1 km
Nu var det bara 1,1 km kvar... men det var inte mycket kvar av mig heller. Jag bet ihop och bad min kropp palla de sista hundrametrarna... Det var en befrielse att se målbroarna. Där möttes jag av en superhes Frida som med stränga ögon skrek åt mig att spurta så jag spurtade för allt jag var värd.

Tid i mål: 02:11:04
Tempo: 6,08 min/km

I MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL... vilken lycka! Och vilken urpumpad jag...

Snittempo hela loppet: 6,13 min/km

Fortsättning följer....

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Är sååå stolit över dig! fick tårar i ögonen när jag läste detta o förra inlägget!!! Härligt kämpat!!!

2011-05-23 @ 12:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0