Hemma!

Jag har haft en superlånghelg med mycket slappande och en dos av äventyr. Jag tar lite i taget och försöker hålla någon typ av kronologisk ordning.

Resan mot Bergen började med tåg mot Köpenhamn. Jag tog ett med god marginal eftersom SJ är SJ.
Allt flöt på superbra. Jag satt och funderade på hur jag skulle fördriva all tid på Kastrup.

När vi hade 10 minuter kvar till Kastrup så stannar tåget. Jag reflekterar inte över det utan tänker att vi åker nog vidare snart.... tills de ropar ut i högtalarna att det är elfel och vi måste evakuera tåget.

Vi skulle sitta kvar i tåget och invänta bussar och att de skulle stänga av en vägbana på Öresundsbron och ingen visste hur lång tid det skulle ta. De 3 timmarna som jag hade som marginal tickade oroväckande snabbt iväg.

Efter ca 1,5 timmar fick vi äntligen hoppa av tåget och ta en trappa upp till Öresundsbron.



Sedan flöt allt på superbra och väl framme i Bergen möttes jag av färska räkor och mousserande vin med guld i :)



Fortsättning följer...
I morgon är påsklovet slut... vad fort det gick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0