Upplägg fram till varvet

Nu börjar det verkligen närma sig. Så här har jag tänkt kring de sista dagarna.

Idag var jag på corespin för att styrka bålen en sista gång och träna kondition utan att belasta knät.

fredag slutar jag tidigt och ska då ge mig ut på ett lugnt långpass på ca 15 km föt att ställa in kroppen på distans.

söndag ska jag få in tempo i klassen genom supersnabb kortlopp. Ska träna med min syster inför hennes polisfystest. 2 km på 10 minuter ska avklaras. Ska nog gå!

tisdag ska jag ta ett 5 km pass i ganska bra tempo.

Jag avslutar med två tempopass för att ha tempot i kroppen när jag kör igång. Visst ska man inte rusa iväg på varvet men trött kommer jag att bli hur som och i puls/ansträngning skiljer det inte jättemycket mellan 5,45-tempo och 6,30 tempo så det gäller att använda energin på rätt sätt.



Dessutom ska jag vara duktig och stretcha varje kväll och träna knät 3 ggr varje vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0