Fuktiga tår

När jag kom ut hade regnet stängts av :) Det enda som blev vått var tårna. "Barfotaskorna" höll inte tätt för minsta vattenpuss. Men "badmössan" slapp bada :)




Snart blöta skor och viktig reflex på höger ben (så att den hamnar ut mot vägen när man springer på vänster sida)

Rundan då?
7 km riktigt lugnt (6,23 min/km) med riktigt lugn puls (152 slag/minut)

Men trots det lugna tempot är vadmusklerna slut. Med vibram-sulor får man ett annat steg och landar mer på framfoten. Mina vader håller på att vänja sig och jag varvar med mer dämpade skor men jag märker hur "barfotasteget" gör det skönare att springa och bäst av allt: jag springer oftast utan tejp under knät nu och det går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0