Skolfoto

Mitt första skolfoto som lärare är avklarat. Var lite speciell känsla. Skolfoto som elev har man ju gjort 12 gånger och då var hela klassen uppjagade och pratade kläder och frisyrer hela veckan innan. Men för luttrade lärare som varit med i skolkatalogen varje år i kanske 30 år så är det ännu en dag på jobbet.

Jag måste dock erkänna att jag sminkade mig lite mer än vanligt, valde tröja med omsorg och la några extra minuter på håret. Undra när/om jag kommer att se skolfoto som "jaha var det idag"? Än så länge vill jag gärna bli "bra"... fåfänga... jovisst, litegrann :)

Jag fick sitta :(

Kommentarer
Postat av: Sofie lööf

Åå känner igen mig! Vi har skolfoto på torsdag, klart man tänker på det!! Hoppas aldrig jag blir sån gaggig lärare. Om jag blir det ska jag vara det fullt ut, dvs ta med kundkorgen på skolfotot.



Hoppas du blev bra trots att du fick sitta.

2011-09-04 @ 16:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0