Helg


Fredag; bowling med jobbet.

Får jag frågan om jag är bra på bowling så hävdar jag fortfarande att jag är "ojämn", men jag har nog inte kommit över 80 poäng på 5 år. Så jag får nog ändra mig: jag är väldigt jämn runt 60-70 poäng. Och nej, jag är inte bra!

Efter bowlingen blev det hamburgertallrik på O'learys där de hade en trubadur som sjöng jättefint men passade bättre en tisdagsmorgon än en fredagskväll. Framåt kvällen började vi jubla vid bordet och hann säga att nu blev det lite fart på trubaduren. Sen kom vi fram till att han var klar och att DJ:en hade tagit över. Vi hade vilket fall som helst en skitkul kväll!


Lördagskvällen spenderades med svärföräldrarna på besök och en sväng tillbaka i tiden då vi tittade in på Masjögnistan (fotbollsturnering) när Marcus systerdotter spelade. Vi lagade marinerad kyckling med potatisskivor, fetakräm och sallad.

Vill ni äta underbar kyckling, gör så här:
Bryn kycklingen, salta och peppra. Låt den bli klar i ugnen ca 10 min 175 grader.

Blanda ihop följande marinad, skeda den över kycklingen och låt det ligga i några timmar:
0,5 dl olivolja
0,5 dl vitvinsvinäger
0,5 dl flytande honung
1 msk soja
2 pressade vitlöksklyftor
timjan
salt
peppar
citroncest

Ät kall eller värm upp ca 5 min i ugn när det är dax att äta.


Till efterrätt så gjorde Marcus en supergod och relativt nyttig chokladmousse:
En (ganska stor och chokladig) port:
3 äggvitor
1 msk socker
3 msk kakao

Vispa äggvitorna med sockret tills det blir fast och vänd ner kakao. Klart!
Servera med valfri frukt.




Och. Jag har köpt tulpaner den här helgen också! Hittade söta med lökar och tänkte att de skulle leva längre.
Men jag tänkte fel, det har gått en dag och de är snart överblommade. Nu vet jag det.

Och det bästa av allt... i morgon är det måndag men likaväl fortsatt "helg". Lördag hela veckan!!!
(Nu ska jag sluta skryta om mitt sportlov... jag lovar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0