Trycka på

Sedan 5 veckor tillbaka när jag började med mitt nuvarande träningschema så har varje pass varit i ett lugnt tempo. Jag har ibland låtit benen löpa snabbare när de själva kännt för det men jag har inte tryckt på när det tagit emot. Allt detta är nödvändigt för att hålla och kunna springa så mycket som jag gör nu.

Men igår var det ett 9 km pass med:
2 km uppvärmning
5 km tempo
2 km nedvärvning

Så då fick pulsen vara hög och det skulle vara jobbigt i 5 km. Jag tryckte på i uppförsbackar och kämpade mot vinden. Jag hade nästan glömt bort den känslan, det går att springa även om det är sjukt jobbigt... man kutar på och snart har 5 km försvunnit.

När jag efter passet gick 500 meter hem så blåste mörka moln fulla med snö in, det blev "snöstorm" ala Småland i några minuter... då var det skönt att krypa in i fredagens tacos och rödvinsmys.

Det var den fredagen den trettonde, en vanlig dag med lite extra flyt :)

Nu blir det 5 extremt lugna km, för att ladda mot morgondagens 16!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0