Yummie


God middag i de fina hjärtanformarna som vi fick i julklapp.



Biffar med fetaost, riven lök, pressad vitlök, citronsaft, fransk senap, ett ägg, flingsalt och svartpeppar.
Tomat i ugnen ca 8 min med mozzarella, krossad vitlök, basilika och olivolja. I mitten la jag 3 stora finhackade champinjoner och 1/4 rödlök med soja, citronsaft, balsamvinäger, salt och peppar över.
Serverat med stora oliver och gräddfil med salt och peppar.

Jag har flera gånger gjort misstaget att ha tomat med mozzarella i ugnen för länge vilket bara leder till att osten smälter ut och tomaterna blir supervarma. 10 min är max... 5 kan räcka för min smak.

Supergott att bara ta en massa goda smaker man har hemma och lyfta en enkel rätt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Fin blogg du har

Ser smaskigt ut:)

2012-01-08 @ 09:34:04
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0