Formbesked?

Dagens långpass gav mig inte det kvittot jag ville ha. Målet 25 km blev övermäktigt och det blev 23 km löpning och 2 km promenad på slutet. Jag skulle ta mig från Alsterbro till Kristvallabrunn där baby väntade med vatten, banan och BIL. Det kallar jag service! Det var annorlunda och kul att transportspringa så det gör jag nog om. En nackdel med att springa på skogsvägar (alltså 70 eller 80-vägar) var att jag inte vågade ha hörlurar i för att jag ville vara med på trafiken helt och hållet. Så, ja! Det blev långtråkigt.

Jag brukar inte springa på bara asfalt och idag värkte båda knäna liiiite. Men med ett maraton runt hörnet så vågade jag inte pressa på. Så jag gick.

Värmen var väldigt jobbig så jag kom fram till att keps blir ett måste om solen gassar 2 juni.

Vaderna kändes inte heller bra. Och luften var tung att andas.

Men hur som - jag kan springa över 2 mil och får det bli pannben den andra halvan?

Det var nära att jag inte kom iväg till Linnealunken vid 18.30 men lite sen var jag på plats och det var mycket trevligt och 5 km promenerande i snabbt tempo var honung för benen. Kvällen var som gjuten för loppet och det är härligt att se så mycket folk i blandad ålder och form samlas för att röra på sig.


Kommentarer
Postat av: amila

woho jag tycker du är grym sara, beundrar dig verkligen!

2012-05-23 @ 13:02:53
URL: http://frokenpositiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0