Löpband

För att inomhuslöpning inte ska kännas som ett marathon av tråkighet känner jag att intervaller är det enda som funkar. 
 
Igår körde jag ett mycket bra intervallpass utifrån nuvarande form. 
 
Km 1: lugn stegrande uppvärmning
Km 2: 200 m 5 min-tempo, 200 m 6 min-tempo osv.
Km 3: 200 m 6,30-tempo, 200 m 5,30 min-tempo osv.
Km 4: 200 m 5 min-tempo, 200 m 6 min-tempo osv.
Km 5: 200 m uppladdning, 100 m 5 min-tempo, 250 m 4,15-tempo, 450 m pipande nerjogg. 
 
Ett improviserat "lättare" intervallpass som luftvägarna tillät mig att slutföra. Ska jag pressa mig så får jag avväga att göra det på slutet så att jag kan lugna pipandet sen. 
 
Veckan i övrigt har rörelsen blivit promenerandes och på cykel. Men jag håller månadens mål, 30 min rörelse per dag och inget fika, godis eller chips så jag kan inte vara annat än nöjd!
 
I eftermiddag är första träffen med alla brudar som ska med tjejplanet till tjejmilen. Ska bli intressant att få upplägget presenterat mer i detalj och att träffa hela gänget. Har min syster, jobbarkompisar och friskiskompisar med på planet. Succé:) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0