Det trodde jag inte:)

Efter ett halvår utan minsta tanke på att börja blogga igen kände jag under dagens löprunda att bloggen behöver ett sista ryck. Jag behöver dess hjälp. Den har stöttat mig mot många mål och nu, sent omsider har jag beslutat mig för att satsa igen. Med 7,5 veckor kvar till Midnattsloppet (10 km) känner jag att motivationen sipprar tillbaka genom muren som dök upp efter marathonet.

Idag gav jag mig ut och benen ville springa snabbt. Jag insåg från början att det inte skulle hålla men kämpade på i drygt 3 km innan lungorna sa ifrån. Regel nr 1 för en astmatiker -fuska aldrig med uppvärmningen! Efter lite lullande i skogen med blåbärsomladdning så kutade jag en bit till och rundade av på 5 km löpning och ca 3 km pw.

Mål: Midnattsloppet på 55 min.

Läge: jämfört med idag; lägg på backar, dra upp tempot ca 15 s/km och gånga distansen med 3 så är jag i mål. Möjligt? Hell yeah!

Hur: såhär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0