Evighetsstafett

Idag var jag och simmade. Det var bara jag och en annan tjej i som motionssimmade. Hon låg från början ca 15 m bakom mig och vi simmade de 5 första längderna i samma takt. För att göra träningen lite roligare så började jag på en "evighetsstafett" mot henne. Rent tekniskt så var det ju ingen stafett eftersom vi inte bytte av med någon, men det var från den leken som jag fick min idé:) Jag simmade på lite snabbare med målet att komma ifatt och om henne (hon låg ca 35 min före). På sträcka 16 så lyckades jag. Jag var helt nöjd och hon simmade på i godan ro utan att veta att hon just förlorat en "stafett"!

Vad gör man inte för att göra träningen lite roligare.

Sen fortsatte jag till 40 längder (1 km) och körde sedan 100 m benspark med flytdyna i händerna för att få upp pulsen ordentligt.

Efter det så var det nästan folktomt och stängning så då vågade jag mig som ett 25-årigt barn på att besegra klätterväggen "Rocko the wall" :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0