Powerwalk-jogging

Satt i soffan med låg energi och funderade lite lätt på att ge mig ut och jogga och testa knät men tänkte att... näää det är sent...

... minuten senare ringde Frida som snart var påväg hem från jobbet och skulle springa vid 21. Så då tog jag mig i kragen och gav mig ut och gick riktigt snabbt och joggade.

Jag kan inte ha för höga krav varje gång jag ska träna, särskilt inte nu när jag inte kan springa som jag vill. Då är detta mycket, mycket bättre än att stanna i soffan.

Distans: 7,1 km (ca 3 km jogg och 4 km walk)
Tid: 56,23
Medeltempo: 7,57 min/km
Medelpuls: 130 slag/min

Knät kändes ok de 3 km men sen så var det stopp. En positiv sida är att jag kan gå väldigt fort, simma och spinna utan problem.

Känslan var trots allt bra, klockan gick från 20.15-21.15 och kvällen var ljum och skön. (Om du frågar mig i augusti så kommer ca 10 grader upplevas svinkallt men inte nu, nu är 10 grader ljuvligt)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0