Vart är jag påväg?

Scen från Alice i underlandet:
- Vilken väg ska jag ta?
- Vart ska du? sa kaninen
- Jag vet inte.
- Ja, då spelar det ingen roll vilken väg du tar.

Om jag inte vet vart jag vill/ska så kan jag inte träna rätt eller fel.
Sedan jag började träna med ett mål så har jag tränat oftare och träningen har känns roligare och mer meningsfull.

Och nu har jag börjat tappa mitt fokus.
Jag vet att: Jag SKA ta mig runt Göteborgsvarvet.
Men på grund av knät och förkylningar som sabbat uppladdningen så vet jag inte om jag måste gå en stor del av loppet och därmed har jag börjat "ge upp", tappa fokus. Jag måste hitta tillbaka! Sätta upp ett nytt och rimligt mål. Om jag inte når det; fine, det är okej, Men då har jag iallafall försökt.

Frågor som jag ska fundera över och svara på de närmaste dagarna:
- Vad ska mitt nya konkreta, realistiska men ändå ambitiösa mål vara?
- Plan: hur ska jag ta mig dit.
- Varför, vad är min drivkraft som gör att jag kommer att klara målet/hålla mig till planen?

(tankar med inspiration från Jonas Colting, mer om det i nästa inlägg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0