Sockermonstret har lugnat ner sig

Jag har ju börjat att bara äta socker (godis och kakor) 2 dagar i veckan. Det låter kanske inte ens som en "regel" men det är lätt att plocka i sig något litet nästan varje dag och då ökar sockerbegäret. Jag har aldrig handlat speciellt mycket själv men det ligger ofta kex eller choklad på jobbet, både min och Marcus familjer gillar att fika och det är "specialdagar" att fira med socker oftare än vad men tänker på. Specialdagar kan vara; Alla hjärtans dag, typ trettondagen och födelsedagar m.m.

"Regeln" har faktiskt gett resultat. Så här skrev jag i början av januari:

"Jag har ett sockermonster inom mig som ofta slänger alla argument om varför man inte ska äta socker i skogen och tanken "man måste njuta av livet" tar över allt. Men mitt problem är att jag oftast inte kan njuta av ett par godisbitar. Tar jag en, så tar jag hela skålen, och då blir det inte en njutning"

Det är sällan det känns så nu för tiden.
De dagar som jag äter socker kastar jag mig inte över det utan oftast äter jag inget förrens på kvällen och då i måttliga mängder.

Jag har till och med haft en öppnad påse Polly i skafferiet från förra veckan utan att behöva slänga den eller ens äta upp den under veckans onyttiga dagar. Och det är mycket duktigt för att vara mig:)



(Peppar, peppar, ta i trä)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0