Livets näst längsta lopp :D

Jag hade bokat in långlopp med Frida som var hemma på försenat julfirande från Göteborg och hennes bror ville också hänga på. Vi hade som mål att komma en mil men vi fortsatte lite till och kom upp till 10,7 km vilket blir det näst längsta jag har sprungit någonsin.... en mil har jag sprungit kanske 15-20 gånger och ett kvartsmara (10,5) en gång men i går slogs alltså det rekordet med 200 meter... haha...under våren ska jag slå "livets näst längsta lopp" många gånger hade jag tänkt.
(Livets längsta lopp är såklart Göteborgsvarvet 2010)

Längd: 10,7 km
Medeltempo: 6 min 32 sek /km
Medelpuls: 174 slag/min

Det var roligt att springa med sällskap även om min puls inte riktigt tillät meningar på mer än 3 ord om man inte tog lite andningspauser...som pulsen även skvallrar om så fick jag kämpa ganska ordentligt (men min puls ligger i regel ganska högt när jag springer) och plusgraderna gjorde att cykelbanorna runt Nybro var riktigt hala då och då men det var ändå underbart :)

Det gick inte fort men med tanke på hur lite jag har spungit under hösten och än i år så är jag riktigt nöjd. Det här är en bra början. Jag har en bra grundfysik att utgå ifrån.



Jag och Frida som pirater på midnattsloppet 2010 (10 km)
Parantes: vi valde maskeradgruppen för att få en bättre startgrupp... men försämrade båda två våra tider sedan året innan ganska ordentligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0