Misstagen efter rundan

Jag tror att jag efter rundan glömde allt vad jag kan om återhämtning.

När vi kom hem till Frida tog jag ett litet glas vatten, tackade nej till en smörgås och la allt mitt fokus på att ladda in loppet från GPS-klockan och kolla på, välja och redigera bilder. Efter en knapp timma så började jag frysa eftersom jag fortfarande hade mina löparkläder på mig. Strax därefter började illamåendet krypa sig på. Gick och tog ett glas vatten till och fick en bit morotskaka men det var för sent, jag började må mer och mer illa trots banan och ännu mer vatten. Satte mig i bilen för att åka hem och satt i bilen och skakade av kyla och illamående och var sur på mig själv för att jag inte gjorde de mest grundläggande sakerna efter ett långlopp:

- Dricka ordentligt
- Äta något så fort som möjligt
- Duscha/ Byta om till torra kläder

När jag kom hem tog jag en lååång varm dusch och en snabb powernap under varma täcket och sedan var det dax att klä på sig eftersom det kanske inte är så trevligt att ligga nerbäddad när man får gäster :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0