Vad man kan äta på en fredag :)


Smörstekt sparris (förkokt 2 min) och kastanjchampinjoner med färsk persilja, chili, salt och peppar

"Långkok".
Nötkött från rulle bryndes med hela charlottenlökar och morot. Sedan hällde jag på lite vatten och kalvfond och lät sjuda under lock i ca 50 min. (Efter ca halva den tiden hällde jag på en slurk rödvin). På slutet hällde jag i matlagningsgrädde och lät den koka in. Efter ytterligare 10 min så smulade jag över getost. Klart!
Det blev rikigt gott trots att jag bara gick på känsla :)

Köttet hade nog blivit ännu godare om det fått sjuda ytterligare en halvtimma men vi hade inte planerat så bra och var hungriga:)




Kvällen avslutades med den godaste glassen som finns på denna jord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0