Första intervallpasset

Idag var det dax att starta upp med intervaller. Kanske inte de bästa förutsättningarna. Det har varit plus och tö under dagen men innan jag skulle ut slog det om till minus vilket ledde till en tunn hinna av is överallt. Tänkte ett tag ta ett långlopp istället men hittade tillslut en bra grusad sträcka cykelväg som det var bra att intervalla på. Det blev lite av "fartlek" med intervaller mellan 150-300 meter. Bästa tempo: 3,25 min/km. Medelpuls (hela rundan): 153 slag/min. Sammanlagd sträcka (uppvärming, intervaller, nedvarvning) 6,76 km

Det förädiska underlaget



Försökte fånga vinden och snön som kom ner vågrätt

Sedan jag körde igång på allvar har jag varit ganska rädd för att överanstränga eller skada mig så nästan alla mina pass har legat på ett mycket behagligt tempo. Men på väg hem från intervallerna med ben som vara helt slut så gick det ändå 30 sek/km snabbare än på vägen dit utan att jag tänkte på det. Intervaller är mycket bra, de får benen att vakna till och tempot att öka.

Några timmar senare låg det dock ca 10 cm snö överallt så det var nog tur att jag gav mig ut när jag gjorde det ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0