Härlig kvällsmil och sommarens upplägg

Istället för att springa i 30 gradig värme så sprang jag i en väldigt skön sen kväll. Jag klädde om på Friskis och utgick därifrån så hela rundan blev med camelbacken på ryggen :) Jag hade även ätit lite dåligt så jag tog en bortglömd "ladda-gel" från Varvet innan. Kanske var den som gav mig energi?
För benen ville pinna på! Efter ca 2 km så ville benen verkligen ta fart och jag snittade 1,7 km i 5,07 tempo (mycket bra för att vara jag!). Sen fuskade jag och gick upp för en viadukt för att lugna ner pulsen. Efter det fortsatte jag i behagligare tempo upp till milen!

Snitttempot blev sammanlagt 5,45 min/km... miltiden 57:47

Målet för Midnattsloppet är under 55 min vilket inte borde vara omöjligt på något sätt.

Upplägget är tänkt såhär: tre löppass varje vecka.
En mil
En halvmil
Ett intervallpass

Från början tänkte jag att milen skulle vara lugn och skön och femman snabb MEN jag har kommit fram till att så funkar inte jag. Jag behöver gå på inspiration. Ibland vill benen kuta, ibland vill de lunka. Och låt dem då göra som de vill. Jag tror att det blir bäst så.
Jag behöver en struktur att hänga upp träningen på för att den ska bli av och bli kvalitativ men jag behöver även frihet att lyssna på känslan för dagen :)


Kommentarer
Postat av: elgen

Du är så SNYGG!!!

2011-06-09 @ 18:24:15
URL: http://elgensmotivationochtraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0