Rocky road

De senaste åren har vi runt första advent gjort Rocky Road. Julgodis från Leila Lindholm. De brukar tyvärr var slut innan Lucia :) Här kommer våra bästa rocky road -tips:

I år ville Marcus bara ha nötter i sina, men jag har marchmellows och dumle i min halva.



Första året hade vi jordnötter som det står i receptet men sen vi prövade med cashews istället så har vi inte gått tillbaka. Men pistagenötterna är värda att skala, välj inte bort dem!

Dela gärna dumlen för att fördela det goda, annars kan en bit bli nästan bara kola.

Och! Ha "riktig" choklad, gör hellre en halv sats (för ingredienserna blir dyra), med mörk blockchoklad blir det inte alls lika gott.



Jag skulle ju inte tjuvsmaka.... och det var faktiskt inte så svårt att inte ta någon, jag slickade inte ens av chokladen från fingrarna... det är skönt att vara så bestämd över något att man kan vara supersugen men inte ens överväger att ta en bit och "fuska". Jag har hittat en regel som funkar för mig, eller snarare en livsstil eftersom jag (bortsett från sommaren) har hållt i det ett år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0