Att utmana sig själv

I lördags natt när vi kom hem från Öland (vid halv 1) så fick jag ett ryck och utmanade Marcus att promenera runt Nybro tills solen gick upp. Och vi gick tills det ljusnade men solen orkade vi inte riktigt vänta på. 02.15 var i vi hemma igen. (Måste säga att det är lite skrämmande att Nybro är HELT dött en midsommardagsnatt.)

Under den här promenaden bestämde jag även att jag ska träna varje dag fram till bröllopet. Då vill jag ju vara i mitt livs form! Även om det inte hinner hända så mycket synligt på 3 veckor så är det känslan jag vill åt. Känslan av att vara i bättre form än tidigare och känna sig stark och "nytonad" (som i engelskans toned).

Så varje dag ska jag svettas i minst 30 minuter.
Det har börjat bra:

Söndag: 5 km löpning
Måndag: 30 min gym (bl.a. 2,5 km löpning) + medelpass
Tisdag: Transportlöpning stegrande fart till Hökahult 7,7 km, de sista 2,5 km i 5,10 min/km-fart
Onsdag: Provade gratisappen NTC (Nike training club) och körde ett 30-min-pass. Tummen upp! Enkelt och snabbt.

Jag har ju lov så tid finns, det är bara att köra.

Ett citat som fastnat och faktiskt påverkat mitt liv på så sätt att jag lyft rumpan från soffan lite oftare är:

"Life begins at the end of your comfort zone"

I stort sätt alla roliga minnen jag har har krävt en ansträngning. Allt jag är stolt över har krävt ett kliv ut i osäkerheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0