Surt eller bra?

Det blev bara 17,5 km. Jag trodde inte riktigt på mig själv och hade känningar av förkylning. Pulsen låg högt hur mycket jag än pressade ner tempot. Kroppen kändes inte alls pigg. Jag brottades med motivationen. Iphonen dog halvvägs. Gav jag upp för lätt idag? Klarar jag ett maraton?

Så kändes det när jag kom hem från dagens runda. Jag fick ett litet bryt men efter dusch och mat så känns det mer såhär:

Jag sprang faktiskt ett ordentligt långpass. Jag var klok och höll nere tempot när kroppen inte var i högform. Jag bröt passet istället för att bryta ner mig själv. Knät kändes lite i början av passet men inte under resten och inget hittills ikväll.


Kommentarer
Postat av: Cilla

Du gjorde helt rätt Sara. Man gör lätt mer än vad kroppen klarar av för att man är inställd i huvudet. Och 17,5 km är hur långt som helst. Glöm inte bort det.



kram!

2012-03-19 @ 07:07:45
URL: http://lovedanceandlipstick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0