Målsättning

Nu j-ar vill jag springa igen. Jag vill vill vill kunna springa 21 km den 21 maj!!!

Vad är mitt nya konkreta, realistiska men ändå ambitiösa mål?

Mål nr 1: Jag SKA ta mig runt Göteborgsvarvet
Mål nr 2: Jag ska inte gå ett enda steg (förutom uppför andra bron av taktiska skäl)
Mål nr 3: Jag ska slå min tid från förra året
Drömmål: Att ta mig runt på 2 h och 15 min (jmf med mitt tidigare drömmål; under 2h)

(om jag får problem med astma eller knät får jag inte vara dum utan "nöja mig" med mål 1. För gå kan jag!

Plan: hur ska jag ta mig dit?
För att sikta mot mål 3 (och kanske drömmålet) så ska jag de kvarvarande 5 (!) veckorna träna 4 gånger/vecka.
(start på måndag)

Dessa 4 g/vecka ska jag boka in i min kalender så att de blir av!

I morgon provar jag att jogga på knät igen.

Två gånger ska jag springa, kan jag inte det p.g.a. knät så ska jag powerwalka i superfart. Minst 45 minuter varje gång.
En gång ska jag spinna (alt. corespin)
En gång ska jag träna på gymmet

Om jag vill simma så ska det bli utöver dessa gånger.

Jag har bokat in tid hos naprapat den 4 maj

Varför, vad är min drivkraft som gör att jag kommer att klara målet/hålla mig till planen?
Jag har bestämt mig för att klara Göteborgsvarvet och då ska jag klara Göteborgsvarvet!
Jag vill verkligen slå min tid från förra året
Jag skulle vilja klara ett marathon nästa år och då är detta ett stort steg på vägen
Jag håller uppe min kondition ordentligt


Dit ska vi! Uppåt! (Crazyeyes kan hjälpa)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0