Mysfrulle och god middag


Åt det hembakade surdegsbrödet och drack te i lilla, söta koppen. För att det skulle bli lite mängd så blandade jag te i en liten kanna. Kändes lyxigt på något sätt:) För mycket te behövdes. Halsen har tyvärr blivit sämre över natten och fått sällskap av en lättare förkylning.



Dagens middag blev en mustig gryta/soppa från "Jag vill ju bara se bra ut naken-kokboken". Innehåller bl.a. bladspenat, krossade tomater, fetaost, vitlök, ingefära med avocado på! Hette 5-minutersgryta och var nästan så snabb och väldigt smakrik och god.

Första dagen med eleverna var super, särskilt när man får vara specialpedagog och bara gå runt och mysa och småprata :)

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Sara,

Tack för en inspirerande blogg! Jag blev sugen på grytan/soppan du nämner och kollade igenom mitt exemplar av "jag vill ju bara se bra ut naken kokboken", men jag hittar inte det receptet? Mysko!! Jag ser på adlibris att det finns en nyare version av boken så kanske han har lagt till nya recept i den? Lite taskigt isf... Men men... Jag tänkte att du kanske skulle kunna tänka dig att skriva ner receptet lite mer exakt och dela med dig?

//Eva

2011-08-29 @ 10:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0