Nya pjucks!

Stackars Mira fick följa med mig runt stan i jakt på de perfekta "barfotaskorna" men tillslut fann jag dem!

Sulan är från Vibram - samma som Fivefingers.
Skon är från Newbalance
De är superlätta
De är knappt dämpade
De är inte uppbyggda

De gör att jag springer lättare och mer på framfoten.
De är sköna!
Jag får mer markkänsla.
Jag gillar dem!





Såklart invigde jag och Frida (även hon med nya pjucks) dem med en promenad upp till Skatås, uppvärmning, längre intervaller och backintervaller.
Vi sprang nog inte mer än 3 km vilket var genomtänkt eftersom man helst ska börja träna väldigt lätt för att sakta vänja kroppen vid odämpade skor.


Skorna finns på Intersport (iaf i Nordstan) och kostade 1100, det är tydligen roligt att lägga pengar på löpgrejer... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0