Stackars de *pip*arna som står utanför affärer

Det är tur att de flesta telefonförsäljarna tjänar bra. Det är de värda.

Idag var jag med och gjorde lite reklam för Friskis och Svettis i Nybro. Vi stod utanför Kvantum och delade ut gratis godis, gratisbiljetter till träning och scheman.

Vi ville alltså bara ge bort saker, inte sälja något. Men folk nuförtiden är luttrade. De sätter ögonen i backen och snabbar på stegen innan de ens hinner höra att de kan få något gratis.

Folk var skeptiska.

Men visst fick vi många leenden när folk stannade upp och  fattade vad vi ville:) Spännande erfarenhet.

Stackars telefonförsäljare. Jag kan bara tänka mig hur mycket arrogans de möts av varje dag.

Nästa gång en stackars ung tjej eller kille frågar mig "Vilket bolag ringer du med?" ska jag svara hövligt, säga att jag inte är intresserad och le.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0