Barnsligt roligt

Jag älskar att jobba med barn, då kan man då och då när lusten faller in: LEKA! Och inte leka på vuxet vis med organiserade lekar med regler och vinnare, utan leka utan att veta vart det tar vägen och leka bara för lekandets skull.

Idag när jag var rastvakt så började ett par killar i förskoleklassen "skjuta" mig och en kille i femman tog fast mig med en rockring... därifrån utvecklade det sig till att halva skolan (hela skolan= ca 45 elever) stod runt mig och band fast mig med rep, bollnät, bandymål, hjälm, bandyklubbor. Mellan varven rymde jag :) Vi hade roligt tillsammans på samma villkor.

Jag har kvar ett barn inom mig och jag hoppas att det aldrig dör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0