Mål för varvet 2011

För att ni ska kunna följa hur jag resonerar kring mål för Varvet 2011 så kommer här lite bakgrund om loppet förra året.


Målet var då att inte gå ett enda steg och det lyckades jag med. Tiden blev nog lite sämre än vad jag hade trott i förväg men jag visste inte heller vad jag skulle förvänta mig eftersom jag aldrig sprungit längre än 10,5 km.

Det var varmt, tungt men ändå väldigt härligt och varje ny km som jag passerade efter milen var ett nytt rekord. Det var folk ute överallt som hejade och/eller läskade med picknick eller ett glas vin på en uteservering :)

Trots att jag startade lugnt så minskade tempot genom hela loppet.

Broarna var tunga, inte särskilt branta men långa och sega.

När jag passerade 20 km så sprang jag och skrattade för jag var så nöjd. Och upploppet livets häftigaste "runners high".


Start (0 km) Tid Snittempo
Majorna (5 km) 00:30:43 6:08
Lindholmen (10 km) 01:03:05 6:18
Nordstan (15 km) 01:38:54 6:35
Linnéstaden (20 km) 02:17:47 6:53
Mål (21,1 km) 02:25:31  
6:54

Trött och nöjd efter att ha sprungit oavbrutet i 2 timmar, 25 minuter och 31 sekunder


Så:

Målet för 2011 kommer att vara en tid, den kommer nog att justeras under våren. Just nu ser det ut såhär:

Dröm-mål: 2,06 (6 min/km i snitt hela loppet)
Bra-mål: 2,10
Okej-mål: 2,15

I hemlighet för mig själv är nog drömmålet under 2 timmar men just nu känns det väldigt långt borta... men man vet aldrig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0