Socker

Under våren ska jag träna men även äta mindre socker än vanligt. Jag har satt en gräns för fika/chips/godis till 2 dagar i veckan. Hade jag satt ett noll-mål så hade det inte funkat, det har jag provat innan. Vi får se hur det här kommer att gå.

Jag har ett sockermonster inom mig som ofta slänger alla argument om varför man inte ska äta socker i skogen och tanken "man måste njuta av livet" tar över allt. Men mitt problem är att jag oftast inte kan njuta av ett par godisbitar. Tar jag en så tar jag hela skålen, och då blir det inte en njutning.
Likadant med kakor (men inte lika illa...)


Från pepparkaksbaket i dec

Problem: Jag känner mig så tråkig när någon vill bjuda på fika/ha mys- godiskväll framför TV:n och jag svarar: "Nej tack, försöker dra ner på sockret." eller något liknande.
Om jag hade varit tjock tror/hoppas jag att folk skulle uppmuntra mig. Men jag är inte tjock. Alla mår bättre av att äta mindre socker men det är svårt att säga nej/motivera i vardagen.
Och man vill ju inte precis undvika sociala sammanhang.

Har någon en lösning?

Kommentarer
Postat av: Frida

Skit i vad andra tycker och tänker. Om du mår bättre av att äta mindre socker så ska ingen stoppa dig! (alla mår troligen bättre av det men inte just när man säger nej tack jag tar en frukt) Men förbjud dig inte att äta olika goda ting då tror jag att det blir mycket svårare att stå emot frestelserna.

Ät gott och nyttigt och låt ingen annan lura på dig en massa skit ;) Pussar

2011-01-03 @ 21:18:43
URL: http://elgensmotivationochtraning.blogg.se/
Postat av: Emelie Stahre

Hej Sara! Längesen sist, även om jag ser dig på FB då och då... Jag har precis avlagt årets nyårslöfte att börja springa regelbundet, perfekt att du peppar mig i bloggform här! =) Kram på dig!

2011-01-04 @ 09:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0