Sockerdag

Idag fick det bli en av veckans två fika/socker-dagar....

Jag var först hos min storasyster och hennes 2 underbara barn på fika. Känns väldigt tråkigt att komma på fika men inte fika... :) Där var också farmor, farbror, lillasyster med hund och mamma... riktigt mysigt med en spontan släktfika utan anledning (ja, jag gillar min släkt!). Men jag tog bara lite paj med vanlijvisp och ingen bulle.


(en annan paj, resultatet från sensommarens timmar i blåbärsskogen... måste bli bättre på att ta lite bilder varje dag.... ovan bloggare)

Direkt därifrån åkte vi till pojkvännens faster med familj för att hon ville bjuda på kalkon! Det var skitgott. Hon lagade en hel stor "Thanksgiving-kalkon". Jag hade gärna sett den i sin storhet på matbordet men tyvärr var den uppskuren i behändliga bitar... möra skitgoda bitar.

Och efter maten kom dagens andra fika. Glass med hemmagjord ljummen jordgubb och limesås samt en pepparkaka. Jag åt mycket jordgubbar och jordgubbssås samt lite glass.

Det hjälpte att veta att jag skulle skriva om vad jag ätit i sockerväg på bloggen, annars hade det nog lätt slunkit ner ännu mer fika på "sockerdagen".

Det funkar ju inte att frossa socker på sockerdagen, då tappar den sin mening. (Även detta vet jag av egen erfarenhet). Men idag har sockermonstret varit lugnt och det har inte varit kämpigt att begränsa sig.

/SockerSara

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vill bara säga att fikat VISST hade en anledning :-) ...jag har nämligen fyllt år!!! så det så :-) (det var därför farmor kom iaf!) kram

2011-01-04 @ 22:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0