Tre dagar i Europas mysigaste huvudstad - del 1

Jag trivdes väldigt bra i Paris och staden kändes mer och mer hemtrevlig för varje dag.

Vanligaste frågorna sedan vi kommit hem:
  1. Har ni haft det bra? Ja, superbra.
  2. Hur var vädret? Perfekt, 22-25 grader och sol. Skönt men inte för varmt för att strosa runt i stan.
Vi köpte en ny kamera på vägen och den har fungerat mycket bra, liten, smidig, smart och tar bra bilder.
Här kommer några:


Frankrike från luften


Triumfbågen. man fick gå UNDER vägen för runt bågen gick en 7?-filig rondell


På Moulin Rouge körde de fortfarande cancan-shower


"Sakre-Köör" (ingen idé att försöka stava rätt)
Innan den här resan trodde både jag och Marcus att "sakre-köör" var en svordom.... men det var ju visst en kyrka :)


Så här mycket såg vi av Louvren. Det var tre timmars kö till konsten så då vandrade vi vidare... men det brukar vara rätt trist och tråkigt att kolla på 1000 fina tavlor ändå! (Vad vore en bal på slottet...?)


Starbucks, en stor del av resan :)


Jag blev glad när jag hittade lösgodis


Triumfbågen by night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0