Lov!!!

Måndag, tisdag, onsdag har varit fyllda av föreläsningar, diskussioner och resonemang och jag har nog inte haft energi över till att vara finurlig på bloggen... haha om jag någonsin är det :)

Jag fick ett roligt mail från en nyträffad lärare på en annan skola som även arbetar med min sambo genom Smålandsidrotten, han skrev bland annat:

Tycker du tog tag i och drev frågorna i vår grupp på ett bra sätt. Alltid skönt när nån annan tar tag i ledarskapet och gör det bra, så man slipper att alltid vara den som driver på.
En reflektion - ni är två projektledare i er familj - hur löser ni det? ;-) Hälsa Markus! :-)

Haha... och vad glad man blir när en kollega tar sig tid att ge beröm. Det lyfter. Det ska jag definitivt bli bättre på. Det är inte bara barnen som behöver berömmas, även alla vuxna runt omkring en mår bra och växer av fina ord.

Idag har vi lyssnat på Trevor Dolan som gav ett perspektiv på beröm: Du ska berömma processen och vägen fram till resultatet.
Att ge beröm som: "du är smart", eller "du är duktig" kunde enligt forskning ge elever en bild av att intelligens är statiskt och i förlängningen hindra dem från att ta sig an uppgifter i rädsla att misslyckas. Hellre lat än dum?

Haha... hur som helst: Nu är det ledigt tills på måndag... (ja, jag har grejer som ska bli klara innan måndag men de får vänta till söndag)
SÅ: Nu är det LOV :) Och det ska inledas med att fira en kollegas 60-årsdag med en god restaurangmiddag :)

Nästa gång du tänker en positiv tanke om någon: säg den högt!


Lycka! I morgon ska jag träffa den underbara ägaren till detta benet. Hemma från Norge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0