Ojämn mil

Gav mig ut och sprang med tanken att springa en mil med puls under 150. Men idag gick det otroligt långsamt på den pulsen och jag tröttnade på att bromsa mig och springa superlångsamt och tänkte köra tempopass och ta rekordet på milen istället. Men att pulsen var högre än vanligt i början brukar ju inte vara ett tecken på att det är en bra dag att maxa så efter 2 km så gav jag upp den idén och avslutade milen med att lyssna på kroppen. Joggade lugnt i ett tempo mellan 6,28-6,49 och puls mellan 156-157. Den pulsen känns mer naturlig att lägga sig i under "lätt löpning".

Dagens bästa: Det kändes som att jag hade kunnat fortsätta en mil till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0