Intervaller

I går blev det intervaller på löpbana. 12 stycken 200 meter långa. Låren känner av idag att jag kämpade igår.

Vid intervaller så är GPS-klockan ett super-verktyg. Jag ställde in 12 st intervaller á 200 meter med en minuts vila mellan och med hjälp av dess nedräkningspip så var det bara att kuta utan att behöva titta på klockan och trycka på en massa knappar, sen sparas alla intervaller så att man kan kolla sitt tempo på var och en.

Mitt tempo låg på 3,45-4,05 min/km och det slog mig hur sjukt det är att världseliten kan hålla 3 min/km-tempo i 42 km! Jag hoppas på att bli omsprungen av dem för att uppleva det i verkligheten på mitt första och deras andra varv på marathonet. Ska man försöka hänga på 20 meter? :)

Hittills den här veckan har jag "bara" sprungit 12,7 km - 5 morgonkm plus intervallpasset. Men jag ska samla på mig lite fler km på söndag eftermiddag.

Nu väntar en fulspäckad helg då jag ska vara kursledare/föreläsare hela dagarna - kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0