Hell yeah!


Tjugotvå kilometer!!! 2,2 mil! Jag har sprungit längre än jag någonsin gjort innan!!! Jag fixade det. Innan jag skulle ge mig ut så var jag rädd för distansen och började tvivla på mig själv. Men efter att ha insett att om lungorna/knäna/orken pajade så var det inte värre än att ta sig hemåt.

Men knäna höll, jag har inte ens ont nu efteråt!
Och luftvägarna gav mig så mycket syre som behövdes.
Och orken fanns där. Det var jobbigt och jag fick bita ihop, särskilt den sista km:n. Underlaget var mestadels asfalt blandat med vatten, is, modd och fryst modd vilket inte underlättade. Men det var inte i närheten så jobbigt som Göteborgsvarven var. Och jag mår bra nu efteråt.

Det är roligt hur hjärnan funkar;
efter 2,1 km kände jag att det BARA var 19,9 km kvar vilket kändes bra.
Efter 16 km så kände jag att det var oändliga 6 km kvar...
... men det var bara att ta ett steg i taget och rätt som det var så hade jag avklarat ytterligare en km.


När jag kom hem upptäckte jag att solen tog idag... kanske inte skulle haft mössan... haha


Distans: 22 km
Tid: 2 h 25 min 23 sek
Medeltempo: 6,36 min/km
Medelpuls: 155 slag/min

Kommentarer
Postat av: Cilla

Bra jobbat Sara! Du är helt grym :)I april ska jag också börja öka på distansen och planerar att springa 2 mil minst två gånger innan Göteborgsvarvet. Gah.

2012-02-21 @ 15:30:47
URL: http://lovedanceandlipstick.blogspot.com
Postat av: Caroline

Wow!! Vilken prestation!! Återigen så skickar du massor av motivation till lim i Lundaland. Det tackar jag för!



En helt annan fråga. Vet du om det går att ändra inställningarna i Garmin-programmet så att veckosummeringen blir mån-sön i.s.f. sön-lör? Jag vet att det är en struntsak, men det är irriterande eftersom jag alltid planerar mina pass enligt den "vanliga" veckoräkningen och därmed ser statistiken lite knasig ut vissa veckor.



Ha ett fortsatt härligt sportlov! Kram

2012-02-21 @ 22:19:52
Postat av: Caroline

Så knasigt det kan bli...

Ska ju vara "massor av motivation till MIG i Lundaland" och inget annat:)

2012-02-21 @ 22:21:20
Postat av: Sara

Jag använder det webbaserade programmet connect.garmin.com och där kan man välja rapporter för "denna vecka" (mån-sön), senaste 7 dagarna eller egna datum. Funkar super... prova att ladda över alla pass dit. Klockan har ett fantastiskt minne (Det märkte vi när Marcus råkade ta min klocka och laddade över mina pass från drygt ett år till sin inloggning).



Tack för alla snälla ord:)

2012-02-22 @ 11:34:46
URL: http://runsararun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0